Saturday, January 12, 2008

Music and calm


Last night finally I met Celeste and her boyfriend Brave.

We have been friends for several weeks in SLProfiles but we never had the chance to see each other in Second Life.

When I arrived at ACTIV8 Nightlife Complex it was difficult to see something and Celeste was totally invisible to me.

She rezzed progressively but remained grey during some minutes while Brave was perfectly visible.

Get together

Dancing

Celeste

Brave Celeste!

Later my friend rotpaulette invited me at Meincassel to keep company with her before going to bed.

Maybe I should have refused...

I promised her I would show everything.

With wildpaulette

Pole dance

As I was pretty excited I preferred, before sleeping, go and calm down at Converseon's Second Chance Trees.



I specially recommend you the swing made by Luna Bliss, you won't regret the trip!

You can also watch the slide show here.

Don't think there are no crocodiles because the water is calm.
Malayan Proverb

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Second Life of Luxury

(English version)


Il y a quelques fois des coïncidences amusantes.

Hier j’écrivais un article sur le nombre d’avatars dans Second Life, afin de comparer celui-ci à la population mondiale, et aujourd’hui je tombe sur un article de L’Express Style (n° 2949), que vous pouvez également consulter ici, dans lequel j’apprends qu’il y a en fait, je cite, « 3 millions de visiteurs inscrits, dont 500.000 navigateurs réguliers »

L’article fait aussi état d’une superficie de 25.000 hectares qui seraient « vierges de panneaux publicitaires », tout cela pour dire que Second Life serait donc le paradis des marques, et notamment des marques de luxe.

Cela me désole à plus d’un titre.

D’abord le nombre de visiteurs inscrits, établi par la journaliste à 3 millions, que représente-t-il ?

Mon chiffre à moi, provenant des statistiques Second Life, donne une population de plus de 9 millions, 9 millions de quoi en fait?

Est-ce tous ceux qui se sont inscrits, y compris ceux, nombreux, qui ne sont plus dans Second Life depuis belle lurette ?

Et puis s’agit-il des avatars, ou des personnes réellement inscrites, sachant que certains ont deux avatars voire plus pour certains collectionneurs ?

Les statistiques donnent également quelques 1 million et demi « Last 60 days », j’imagine alors que l’on parle ici des connections, donc des avatars présents in-world, donc que le nombre de 9 millions fait aussi référence au total des avatars créés par des humains depuis la création de Second Life ; et « Current » donne le nombre d’avatars présents à un instant donné, soit en moyenne 50.000 comme je l’ai mentionné dans mon précédent article.

Alors que penser des données de L’Express ?

3 millions de visiteurs inscrits, cela voudrait dire que le visiteur inscrit serait en fait la personne réelle et non l’avatar, et qu’en moyenne il y aurait 3 avatars par personne (9/3) ?

Par ailleurs le nombre de 500.000 navigateurs réguliers me paraît cohérent, en effet il y a en permanence 50.000 avatars présents, et à cause de la rotation de la terre il y en a en permanence qui se connectent et d’autres qui se déconnectent ; un facteur 10 me semble tenir la route : il y a 24 fuseaux horaires sur terre, mais aussi de nombreuses zones blanches (océans, déserts, montagnes, forêts) pas ou peu peuplées, ou peuplées de gens qui vont majoritairement ailleurs que sur Second Life (Chine) et qui font baisser la moyenne alors que la Californie sans aucun doute la fait exploser.

Bon tout cela ce ne sont que des suppositions sorties de mon imagination débridée qui demanderaient à être confirmées par des experts (et il y en a !)

Le plus important pour moi, et qui me désole le plus, est le fait que Second Life soit considéré comme un autre monde réel dans lequel on cherche à singer le plus possible notre réalité quotidienne.

25.000 hectares d’espaces vierges de panneaux publicitaires, cela veut dire un potentiel de 25.000 hectares à conquérir par les publicitaires !

Par ailleurs on apprend dans l’article (mais certains d’entre vous le savaient peut-être déjà) que L’Oréal Paris a organisé l’élection de Miss Second Life…

Donc ici aussi seule l’apparence extérieure compte, et cette façade exposable aux regards des cerveaux disponibles (seuls les français vont comprendre là…) est la proie des artistes du vent, comme j’appelle les publicitaires, qui vont tapisser nos murs d’affiches virtuelles représentant des avatars parfaitement travaillés sur Photoshop et ne présentant aucun défaut.

Qui plus est tout cela est sensé faire vendre des produits (ici des produits de luxe) alors que je ne suis pas certaine que celui ou celle qui porte un jean Armani coûtant quelques centimes d’euros dans Second Life ira s’acheter l’équivalent dans la réalité, même le jour des soldes.

Adidas aurait vendu (in-world) 25.000 paires de baskets en un an, oui mais qui nous dit que les acheteurs virtuels ne chaussent pas des Nike tangibles pour aller frimer en ville ?

Dernière information de L’Express, il y aurait 57% de mâles dans Second Life…

Je ne sais pas d’où vient cette donnée, si elle a été fournie par Linden Labs d’après leurs fichiers, mais apparemment la journaliste est formelle, disant « 57% des résidents sont des hommes », en employant donc l’indicatif et non le conditionnel…

Mais là aussi, de quoi parle-t-on, des avatars males ou bien des hommes derrière les avatars… ?

Question à creuser dans un prochain article, qui veut s’y coller ?

Le rêve, c'est le luxe de la pensée.
[Jules Renard]
Extrait de son Journal


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English version
There are sometimes amusing coincidences.

Yesterday I wrote an article about the number of avatars in Second Life, in order to compare it to the world's population, and this morning I came across an article in L'Express Style (No. 2949), which you can also view here , in which I learn that there is in fact, I quote, "3 million of registered visitors, including 500,000 regular navigators.

The article also reports an area of 25,000 hectares which would be without any billboards, all of this to say that Second Life would be a paradise for brands, such as luxury brands.

It saddens me for several reasons.

Firstly, the number of registered visitors, compiled by the journalist to 3 million, what does it represent?

My own figure, coming from Second Life statistics, gives a population of over 9 million, actually 9 million of what?

Is that all those who have registered, including many who left Second Life long time ago?

And are they avatars or people actually registered, knowing that some collectors have two or even more avatars?

The statistics also give some 1 million and a half "Last 60 days," thus I guess we are talking here of connections, hence avatars present in-world, so that the number of 9 million also refers to the total avatars created by humans since the creation of Second Life; and "Current" gives the number of avatars present at any given time, i.e. an average of 50,000 as I mentioned in my previous article.

Therefore, what about data from L'Express?

3 million of registered visitors, it would mean that the registered visitor would actually be the real person rather than the avatar, and that on average there would be 3 avatars per person (9/3)?

At the same time the number of 500,000 regular browsers seems consistent, in fact there are 50,000 permanently present avatars, and due to the rotation of the earth there are always people that connect and others who log out; a factor of 10 seems correct to me: there are 24 time zones on earth, but also many blank areas (oceans, deserts , mountains, forests) not (or sparsely) populated or populated by people who go mostly elsewhere than Second Life (China), which reduces the average, while undoubtedly California makes it soar.

Well all that is only suppositions extracted from my unbridled imagination that would need to be confirmed by experts (and there are some!)

The most important thing for me, and that I regret the most, is the fact that Second Life is regarded as another real world in which we seek to mock as much as possible our everyday reality.

25,000 hectares of space without billboards, it means a potential of 25,000 hectares to be conquered by advertisers!

We also learn in the article (although some of you may know already) that L'Oréal Paris hosted the election of Miss Second Life…

So here also only the outward appearance is relevant, and this facade displayed to eyes of available brains (only the French will understand this…) is the prey of hot air artists, as I name advertisers, that will cover our walls with posters representing virtual avatars perfectly worked on Photoshop and showing no default.

Moreover all that is supposed to have products sold (here luxury goods) while I am not sure that the person who wear Armani jeans costing a few euro cents in Second Life will buy the equivalent in reality, even the day of discount sales.

Adidas is supposed to have sold (in-world) 25,000 pairs of shoes in one year, yes, but who tells us that virtual buyers don’t put tangible Nike on to go and show off downtown?

Latest information from L'Express, there would be 57% of males in Second Life…

I do not know where this information comes from, if it has been provided by Linden Labs according to their files, but apparently the journalist is categorical, writing "57% of the residents are male", thus using the declarative modality and not the conditional one…

But again, what does this mean, avatars males or men behind the avatars…?


A topic to look into in a forthcoming article, who wants to get stuck with it?

We act as though comfort and luxury were the chief requirements of life, when all that we need to make us happy is something to be enthusiastic about.
Charles Kingsley
English Anglican clergyman & novelist (1819 - 1875)


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